dzisiaj jest: 17 października 2017. imieniny: Lucyny, Małgorzaty, Wiktora
 
wnioski

WZORY DRUKÓW I WNIOSKÓW

1. Stanowisko ds. kadr i ewidencji działalności gospodarczych.

Szanowny przedsiębiorco !

Celem założenia działalności gospodarczej, dokonania zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, zawieszenia działalności gospodarczej, wznowienia działalności gospodarczej oraz zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej należy wypełnić wniosek CEIDG - 1 wraz z potrzebnymi załącznikami.

Powyższy fakt, należy zgłosić w Urzędzie Gminy w Sieroszewicach, ul. Ostrowska 65 pokój nr 16. tel. 62/ 73 96 076 wew. 346

Uwaga:

Data widniejąca we wniosku CEIDG - 1 powinna być zgodna z datą złożenia wniosku CEIDG - 1 w Urzędzie Gminy.

Formularz CEIDG-1 wraz z załącznikami - pdf.

Formularz CEIDG-1 bez załączników - pdf.

Załącznik CEIDG-MW - pdf.

Załącznik CEIDG-RD - pdf.

Załącznik CEIDG-RB - pdf.

Załącznik CEIDG-SC - pdf.

Załącznik CEIDG-PN - pdf.

Załącznik CEIDG-POPR - pdf.

Instrukcja wypełniania formularza CEIDG-1 - pdf.


2. Gminny Zakład Ekonomiczno - Administracyjny Szkół i Przedszkoli

Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, art. 70b (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z póź. zm.) 

2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (Dz. U. z 2014 r. poz. 232);

3. Rozporządzenie MENiS z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu, (Dz. U. z 2010 r. Nr 244, poz. 1626) ;

4. Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. 2007 r. Nr 59, poz. 404 z póź. zm.);

5. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz.311 ze zm.).

Pracodawcy, którzy zawarli umowę o pracę z młodocianymi pracownikami w celu przygotowania zawodowego, po zakończeniu nauki zawodu lub przyuczenia do wykonywania określonej pracy, mogą otrzymać pomoc w formie dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników.

Dofinansowanie przysługuje, jeżeli:

1) pracodawca lub osoba prowadząca zakład w imieniu pracodawcy albo osoba zatrudniona u pracodawcy posiada kwalifikacje wymagane do prowadzenia przygotowania zawodowego młodocianych określone w przepisach w sprawie przygotowania zawodowego młodocianychi ich wynagradzania;

2) młodociany pracownik ukończył naukę zawodu lub przyuczenie do wykonywania określonej pracy i zdał egzamin, zgodnie z przepisami, o których mowa w pkt 1.

Aktualna wysokość kwoty dofinansowania kosztów kształcenia jednego młodocianego pracownika wynosi:

1) 8 081 zł - w przypadku nauki zawodu - przy okresie kształcenia wynoszącym 36 miesięcy, jeżeli okres kształcenia będzie krótszy niż 36 miesięcy kwotę dofinansowania wypłaca się w wysokości proporcjonalnej do okresu kształcenia;

2) 4587 zł - w przypadku nauki zawodu - przy okresie kształcenia wynoszącym 24 miesiące (dofinansowanie to wypłacane będzie do dnia 31 grudnia 2014 r. );

3) 254 zł - w przypadku przyuczenia do wykonywania określonej pracy –za każdy pełny miesiąc kształcenia.

Pomoc de minimis

Od dnia 8 lipca 2014 r. dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników, stanowi pomoc de minimis udzielaną zgodnie z warunkami określonymi w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, s. 1) lub rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, s. 9).

Pracodawca składając wniosek o dofinansowanie kształcenia młodocianych, musi dodatkowo do wniosku dołączyć dokumenty dotyczące pomocy publicznej: formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (od 15.11.2014 r. obowiązuje nowy wzór formularza), wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku podatkowym, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy

Przy wypełnianiu powyższych dokumentów należy pamiętać, że dniem udzielenia pomocy de minimis jest dzień wystawienia decyzji.

Brak któregokolwiek z powyższych dokumentów spowoduje, iż pomoc de minimis nie będzie pracodawcy udzielona.

Wymagane dokumenty

1. Wniosek pracodawcy złożony w terminie 3 miesięcy od dnia zdania przez młodocianego pracownika egzaminu;

2. Kopie dokumentów potwierdzających, iż pracodawca lub osoba prowadząca zakład w imieniu pracodawcy albo osoba zatrudniona u pracodawcy posiada kwalifikacje wymagane do prowadzenia przygotowania zawodowego młodocianych określone w przepisach w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania;

3. Kopię umowy o pracę z młodocianym pracownikiem zawartej w celu przygotowania zawodowego;

4. Kopię odpowiednio dyplomu lub świadectwa potwierdzającego zdanie egzaminu, albo zaświadczenie potwierdzające zdanie tego egzaminu;

5. Wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis;

6. Wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie podmiot ubiegający się o pomoc otrzymał w roku podatkowym, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;

7. Informację o: powiązaniach z innymi przedsiębiorstwami, łączeniu, przejęciu lub powstaniu wnioskodawcy w wyniku podziału.

Kopie dokumentów powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem.

Uwagi

O zawarciu umowy o pracę z młodocianym pracownikiem, zamieszkałym na terenie gminy Sieroszewice, pracodawca jest zobowiązany powiadomić Wójta Gminy Sieroszewice w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy.

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Gminy Sieroszewice, ul. Ostrowska 65, www.sieroszewice.pl

Jednostka odpowiedzialna:

 Gminny Zakład Ekonomiczno - Administracyjny Szkół i Przedszkoli, 63-405 Sieroszewice, ul. Ostrowska 65, pokój nr 19 lub 22, tel. 62/7396076 wew. 349, oswiatasieroszewice@wp.pl

FORMULARZE DO POBRANIA

 

Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis

Instrukcja wypełniania tabeli w części D formularza

Wniosek o dofinasowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników

Oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis

Zawiadomienie o zawarciu umowy

EWIDENCJA SZKÓŁ I PLACÓWEK NIEPUBLICZNYCH

PROWADZONA PRZEZ WÓJTA GMINY SIEROSZEWICE

Podstawa prawna:

• Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004r Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), w szczególności art. 82-90a.

• Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267)

Ewidencja szkół i placówek niepublicznych prowadzona przez Wójta Gminy Sieroszewice obejmuje niepubliczne:


• przedszkola,
• inne formy wychowania przedszkolnego (punkty przedszkolne, zespoły wychowania
  przedszkolnego,
• szkoły podstawowe,
• gimnazja.

Niepubliczne szkoły i placówki mogą zakładać i prowadzić:

• osoby prawne, którymi są: stowarzyszenia, fundacje, spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółki akcyjne,

• osoby fizyczne (osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych – pełnoletnia  i nieubezwłasnowolniona)

Osoby te zwane są organami prowadzącymi.

Wpis do ewidencji

Wpis do Ewidencji szkół i placówek niepublicznych dokonywany jest  na podstawie pisemnego zgłoszenia. Postępowanie to jest wolne od opłat administracyjnych i skarbowych.

Osoby prawne lub fizyczne zamierzające prowadzić szkoły lub placówki niepubliczne powinny złożyć formularz zgłoszenia szkoły/placówki wraz z wymaganymi dokumentami (lub ich poświadczonymi kserokopiami) w sekretariacie Urzędu Gminy Sieroszewice, ul. Ostrowska 65, 63-405 Sieroszewice  lub wysłać pocztą.

Formularz zgłoszenia do ewidencji zgodnie z art. 82 ust. 2 ustawy o systemie oświaty powinien zawierać:

1) oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsca zamieszkania lub siedziby;

2) określenie odpowiednio typu i rodzaju szkoły lub placówki oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania;

3) wskazanie miejsca prowadzenia szkoły lub placówki oraz informację o warunkach lokalowych zapewniających:

a) możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych,

b) realizację innych zadań statutowych,

c) bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, zgodnie z odrębnymi przepisami;

4) statut szkoły lub placówki;

5) dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce;

6) zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 7 ust. 3 w przypadku szkoły podstawowej oraz gimnazjum;

7) dane niezbędne do wpisania szkoły lub placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (RSPO).

Wzór formularza znajduje się w pliku do pobrania.

Do zgłoszenia należy dołączyć następujące dokumenty:

1) statut szkoły lub placówki podpisany przez osobę uprawnioną, opracowany zgodnie      z art. 84 ustawy o systemie oświaty, a w przypadku punktu lub zespołu przedszkolnego projekt organizacji wychowania przedszkolnego, które ma być realizowane w danym punkcie lub zespole przedszkolnym;

Statut powinien określać:
a) nazwę, typ szkoły lub cel placówki oraz ich zadania;
b) osobę prowadzącą szkołę lub placówkę;
c) organy szkoły lub placówki oraz zakres ich zadań;
d) organizację szkoły lub placówki;
e) prawa i obowiązki pracowników oraz uczniów szkoły lub placówki, w tym przypadki,         w których uczeń może zostać skreślony z listy uczniów szkoły lub placówki;
f) sposób uzyskiwania środków finansowych na działalność szkoły lub placówki;
g) zasady przyjmowania uczniów do szkoły lub placówki;

2) wykaz pracowników pedagogicznych i dyrektora  przewidzianych do zatrudnienia       w szkole ze wskazaniem ich kwalifikacji (wykaz podpisany przez osobę uprawnioną; bez kserokopii świadectw i dyplomów);

3) zobowiązanie do przestrzegania wymagań dotyczących nadania uprawnień szkoły publicznej - w przypadku szkoły podstawowej oraz gimnazjum;

4) aktualne dokumenty potwierdzające tytuł prawny do lokalu przeznaczonego na siedzibę szkoły lub placówki (np. odpis aktu notarialnego, umowa najmu, umowa podnajmu, umowa użyczenia itp.);

5) informację o warunkach lokalowych zapewniających (dokument sporządzony przez osobę prowadzącą):
a) możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
b) realizację innych zadań statutowych,

6) pozytywne opinie:
a) Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego ( potwierdzenie bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy),
b) Komendanta Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej (spełnienie w budynku bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy),

c) Wielkopolskiego Kuratora Oświaty o spełnieniu wymagań określonych w art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty, w przypadku szkoły podstawowej oraz gimnazjum (dokument obligatoryjny do dokonania wpisu szkoły podstawowej oraz gimnazjum do ewidencji);

7) dokument potwierdzający osobowość prawną wnioskodawcy zamierzającego prowadzić szkołę :
– dokument tożsamości – osoba fizyczna,
– aktualny wypis z Krajowego Rejestru Sądowego – osoba prawna;
– w przypadku osoby posiadającej siedzibę za granicą wymaga się
poświadczenia przez właściwą ze względu na siedzibę założyciela polską placówkę dyplomatyczną. Dokument ten powinien być przedłożony w języku polskim. W przypadku, gdy został sporządzony w języku obcym powinien być przedstawiony wraz z uwierzytelnionym tłumaczeniem na język polski.

Zaświadczenie o wpisie do Ewidencji szkół i placówek niepublicznych wydaje Wójt Gminy Sieroszewice,  w terminie 30 dni od daty złożenia zgłoszenia. Zaświadczenie przesyłane jest na adres osoby prowadzącej, wskazany w zgłoszeniu.

W przypadku niekompletności złożonych dokumentów osoba prawna lub  fizyczna, która wystąpiła ze zgłoszeniem o wpis do Ewidencji szkół i placówek niepublicznych wzywana jest do uzupełnienia dokumentów w wyznaczonym terminie.

W przypadku nieuzupełnienia zgłoszenia o brakujące dokumenty, mimo wezwania w wyznaczonym terminie, Wójt Gminy Sieroszewice wydaje decyzję o odmowie wpisu do ewidencji.

Decyzję o odmowie wpisu do ewidencji wydaje się również w przypadku, gdy statut szkoły lub placówki jest sprzeczny z obowiązującym prawem i mimo wezwania nie został zmieniony.

W przypadku wydania decyzji o odmowie wpisu do ewidencji Zgłaszającemu służy prawo wniesienia odwołania do Wielkopolskiego Kuratora Oświaty, za pośrednictwem Wójta Gminy Sieroszewice w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Uzyskanie przez szkołę niepubliczną uprawnień szkoły publicznej

1. Szkoła niepubliczna może uzyskać uprawnienia szkoły publicznej jeżeli:

1) realizuje programy nauczania uwzględniające podstawę programową kształcenia ogólnego, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe również podstawę kształcenia zawodowego;

2) realizuje zajęcia edukacyjne w cyklu nie krótszym oraz w wymiarze nie niższym niż łączny wymiar obowiązkowych zajęć edukacyjnych określony w ramowym planie nauczania szkoły publicznej danego typu;

3) stosuje zasady klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów, z wyjątkiem egzaminów wstępnych, ustalone przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania

4) prowadzi dokumentację przebiegu nauczania ustaloną dla szkół publicznych;

5) w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - kształci w zawodach określonych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego;

6) zatrudnia nauczycieli obowiązkowych zajęć edukacyjnych, posiadających kwalifikacje określone dla nauczycieli szkół publicznych.

2. Szkoła uzyskuje uprawnienia szkoły publicznej po przedłożeniu pozytywnej opinii Wielkopolskiego Kuratora Oświaty.

Dokonanie zmiany we wpisie do ewidencji

Zmiany w danych zawartych w zgłoszeniu, powstałe po dokonaniu wpisu do ewidencji osoba prowadząca szkołę lub placówkę jest obowiązana zgłosić Wójtowi Gminy Sieroszewice w ciągu 14 od ich powstania.- przykładowy wzór zgłoszenia zmiany wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych zamieszczono w załącznikach.

Wykreślenie z ewidencji

Wpis do ewidencji podlega wykreśleniu w przypadkach:

1) niepodjęcia działalności przez szkołę lub placówkę w terminie wskazanym w zgłoszeniu do ewidencji;

2) prawomocnego orzeczenia sądu zakazującego osobie fizycznej, prowadzącej szkołę lub placówkę, prowadzenia działalności oświatowej;

3) stwierdzenia, w trybie nadzoru pedagogicznego, że działalność szkoły lub placówki jest sprzeczna z przepisami ustawy lub statutem, a w szkole podstawowej lub gimnazjum są także niewypełniane zobowiązania, dotyczące uprawnień szkoły publicznej -jeżeli osoba prowadząca szkołę lub placówkę w wyznaczonym terminie nie zastosowała się do poleceń organu sprawującego nadzór pedagogiczny;

4) dokonania wpisu z naruszeniem prawa;

5) zaprzestania działalności przez szkołę lub placówkę przez okres dłuższy niż trzy miesiące.

Wykreślenie z ewidencji następuje w drodze decyzji, w terminie określonym w decyzji
i jest równoznaczne z likwidacją szkoły lub placówki.

Likwidacja szkoły/placówki

1. Szkołę lub placówkę może zlikwidować osoba prowadząca z końcem roku szkolnego.

2. Osoba prowadząca szkołę lub placówkę jest zobowiązana co najmniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji zawiadomić o zamiarze i przyczynach likwidacji: rodziców uczniów oraz Wójta Gminy Sieroszewice.

3. Dokumentację przebiegu nauczania zlikwidowanej szkoły przekazuje się organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny, w terminie jednego miesiąca od dnia zakończenia likwidacji.

4. Po zakończeniu likwidacji wpis do ewidencji ulega wykreśleniu.

Pliki do pobrania: 

Dane do wpisania szkoły do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (RSPO)

Zgłoszenie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych

Zgłoszenie zmiany wpisu w ewidencji szkół i placówek niepublicznych

Zobowiązanie do przestrzegania wymagań art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty